Marii magnați ai Hollywood-ului nu au greșit când au acționat conform presupunerii că filmele ofereau imigranților americani un mijloc de autoîmplinire, fără nicio întârziere. Această strategie, deplorabilă totuși în lumina "bunului ideal absolut", era în deplină concordanță cu forma filmului. Aceasta însemna că, în anii '20, stilul de viață american a fost exportat întregii lumi prin intermediul conservelor. Lumea s-a aliniat la rând dornică să cumpere visuri la conservă. Nu numai că filmul a însoțit prima mare eră a consumerismului, dar a constituit și un stimulent, o reclamă, precum și un bun important.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Filmele: lumea bobinelor
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Cartea tipărită bazată pe uniformitatea și repetabilitatea tipografică în ordine vizuală a fost prima mașină de învățat, așa cum tipografia a fost prima mecanizare a unui meșteșug.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Cuvântul tipărit: arhitectul naționalismului
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Tiparul a atacat șabloanele corporatiste ale organizării medievale cu aceeași putere cu care electricitatea ne atacă astăzi individualismul fragmentat.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Cuvântul tipărit: arhitectul naționalismului
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Reacția la puterea și viteza crescută a corpurilor noastre extinse dă naștere la noi extensii. Fiecare tehnologie naște noi presiuni și necesități ființelor umane care au creat-o.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Roata, bicicleta și avionul
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Orice reclamă pusă într-un alt cadru este amuzantă. Acesta este un mod de spune că orice reclamă tratată în mod conștient este comică. Reclamele nu sunt făcute pentru a fi digerate în mod conștient. Intenția este ca acestea să pară ca niște pilule subliminale pentru subconștient, pentru a exercita o vrajă hipnotică, în special asupra sociologilor. Acesta este unul dintre aspectele edificatoare ale uriașei întreprinderi educaționale pe care noi o numim publicitate, al cărei buget anual de douăsprezece miliarde de dolari egalează bugetul alocat sistemului educațional.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Reclamele: ținând pasul cu familia Jones
Adăugat de anonim
Comentează! | Votează! | Copiază!
Pentru a pune problema într-un mod direct, industria publicității este o încercare necizelată de a extinde principiile automatizării în toate aspectele societății. În mod ideal, scopurile publicității sunt crearea unei armonii programate în mijlocul tuturor impulsurilor, aspirațiilor și strădaniilor umane. Utilizând metode artizanale, industria publicității se îndreaptă către atingerea scopului electronic absolut al unei conștiințe colective. Când tot procesul de producție și consum ajunge să formeze o armonie pre-stabilită cu toate dorințele și eforturile depuse, industria publicității va dispărea prin propriul succes.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Reclamele: ținând pasul cu familia Jones
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Reclamele par să funcționeze după principiul foarte avansat conform căruia o mică structură sau model într-un baraj redundant de repetiții se va impune singură. Reclamele utilizează principiul zgomotului până la producerea persuasiunii; sunt chiar mecanisme în acord cu procedurile spălării creierului. Acest principiu profund al atacului violent asupra subconștientului poate oferi explicația necesară.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Reclamele: ținând pasul cu familia Jones
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Efectele tehnologiei nu apar la nivelul opiniilor sau al conceptelor, ci alterează raporturile dintre simțuri sau șabloanele percepției fără să întâmpine nicio rezistență.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Mediul este mesajul
Adăugat de Ionuț Popa
Comentează! | Votează! | Copiază!
Arta, ca și jocurile, a devenit un ecou mimetic și o formă de eliberare a magiei ancestrale de implicare totală.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Jocurile: extensiile omului
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Un exemplu extraordinar de putere a telefonului, care implică întreaga persoană, este semnalat de către psihiatri, conform cărora copiilor nevrotici le dispar toate simptomele atunci când vorbesc la telefon.
Marshall McLuhan în Să înțelegem media, Telefonul: alămuri zgomotoase sau simbol clinchenitor?
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.
Pentru a recomanda citatele din Să înțelegem media, adresa este: