Lumea socială este caracterizată tot mai mult de "nimic". Tot mai mulți oameni își caută satisfacția în consum, însă a devenit evident că acesta nu poate oferi sensurile și recompensele care până acum erau obținute prin muncă. Dimpotrivă, indiferent cât consumăm, indiferent cât de mult ajungem să cumpărăm, nu facem decât să ne adâncim și mai mult într-o spirală fără sfârșit a frustrării. Căci obiectul consumului nostru este tocmai nimicul produs în serie, o masă amorfă de lucruri care vin de nicăieri și sunt produse oriunde.
George Ritzer în Globalizarea nimicului
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Cultura consumului și, de fapt, însăși societatea modernă așa cum o cunoaștem s-ar prăbuși dacă oamenii ar înceta să mai consume în număr mare sau să mai consume suficient. Unii analiști i-au numit pe acești oameni "consumatori periculoși". Dacă nu consumă suficient sau consumă ceea ce nu trebuie (haine la mână a două, să zicem), ei pun în pericol nu numai cultura consumului, ci și societatea în ansamblul ei. Prin urmare, cei care poartă, de exemplu, haine la mâna a doua sau chiar haine demodate sunt de multe ori priviți cam pieziș de semenii lor, iar asemenea priviri sunt, de obicei, de ajuns pentru a-i convinge să-și modifice obiceiurile de cumpărare și să-și reînnoiască garderoba.
George Ritzer în Globalizarea nimicului
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Globalizarea în general și Fondul Monetar în particular au acționat spre binele statelor bogate, mai ales al Statelor Unite (care au drept de veto în adoptarea deciziilor FMI), și în detrimentul statelor sărace; prăpastia dintre bogați și săraci s-a adâncit prin globalizare.
George Ritzer în Globalizarea nimicului
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Crearea unor piețe tot mai mari pentru "nimic" aduce profituri tot mai ridicate. Prin urmare, oamenii de afaceri sunt motivați să sporească domeniul "nimicului" pentru a obține profit. Economia de scară impune vânzări mai mari, așa că peste tot se vinde tot mai mult "nimic". Date fiind caracteristicile "nimicului", unitățile de "nimic" sunt profitabile și foarte ușor de exportat. După cum am văzut, prin însăși natura "nimicului" - formă golită de conținut -, producția și transportul său sunt relativ ieftine. Costurile sunt scăzute deoarece, odată forma creată, ea poate fi reprodusă la nesfârșit.
George Ritzer în Globalizarea nimicului
Adăugat de Homo Novus
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.
Pentru a recomanda citatele din Globalizarea nimicului, adresa este: