Haydn formează împreună cu colegii săi mai tineri Mozart și Beethoven (dar să nu uităm că i-a supraviețuit cu 18 ani lui Mozart) ceea ce în istoria muzicii este cunoscut sub numele de "trinitatea calsică vieneză". El nu are nimic din acel bătrân timid a cărui imagine ne-a fost transmisă de secolul al XIX-lea. Contrar lui Mozart, a fost mult mai puțin preocupat de convenții. Încă din timpul vieții, i-a fost reproșat violent faptul că și-a degradat arta prin umor și trăsături plebee. A fost tipul creatorului original. Din 1760 până la sfârșitul secolului, istoria muzicii devine din ce în ce mai mult a sa și el va termina prin a o orienta într-o direcție care s-a menținut, în bună măsură, timp de 150 de ani.
în Dictionar de mari muzicieni. Larousse (2000)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Realist, voluntar, îndreptat către concret și către viitor, caustic și dur, spiritual și provocator, alături de toate acestea, Prokofiev nu este cu nimic mai puțin un liric care a știut întotdeauna să-și adapteze inventivitatea melodică diferitelor stiluri pe care le-a practicat. El este, de asemenea, un moștenitor direct al clasicilor, prin simțul formei și al construcției solide și prin disciplina inspirației sale. Ceea ce explică, în mare măsură, ușurința de adaptare și marea lui productivitate.
în Dictionar de mari muzicieni. Larousse (2000)
Adăugat de Simona Enache
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.
Pentru a recomanda citatele din Dictionar de mari muzicieni. Larousse, adresa este: