Prezentând mai întâi un produs mai ieftin și apoi unul scump, acesta din urmă ar părea chiar și mai costisitor decât este, un rezultat deloc dorit de majoritatea organizațiilor de vânzări.
Robert B. Cialdini în Totul despre psihologia persuasiunii
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Vânzătorii de automobile folosesc principiul contrastului așteptând mai întâi până când a fost negociat prețul unei mașini noi, ca mai apoi să sugereze, unul după altul, accesorii ce pot fi adăugate.
Robert B. Cialdini în Totul despre psihologia persuasiunii
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Principiul contrastului este consacrat în domeniul psihofizicii și se aplică nu doar percepției asupra greutății, ci tuturor felurilor de percepții. Dacă vorbim cu o femeie frumoasă la o petrecere și apoi ni se alătură una mai puțin atractivă, a doua femeie ni se va părea încă și mai puțin atractivă decât este în realitate.
Robert B. Cialdini în Totul despre psihologia persuasiunii
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Există, de pildă, un mic pește răpitor care profită de un program neobișnuit de cooperare pus la cale de membrii altor două specii de pești. Pești mai mari, pe de o parte, și o specie de pești mult mai mici pe de altă parte, colaborează în beneficiul ambelor părți. Peștii mici îi curăță pe cei mari care le permit să se apropie și chiar să le intre în gură pentru a culege ciuperci și alți paraziți care s-au lipit de dinții și branhiile lor. Este un aranjament minunat!
Robert B. Cialdini în Totul despre psihologia persuasiunii
Adăugat de Micheleflowerbomb
Comentează! | Votează! | Copiază!
Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.
Pentru a recomanda citatele din Totul despre psihologia persuasiunii, adresa este: