Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Comentarii recente | Top surse

Psihologia muncii de Ioana Omer

motivație
Motivațiile desemnează acele elemente formale sau informale, de natură economică sau moral-spiritual pe care proprietarii și managerii le administrează salariaților firmei satisfăcându-le anumite necesități individuate sau de grup, pentru a-i determina ca, prin atitudinile, eforturile, deciziile, acțiunile și comportamentele lor să contribuie la desfășurarea activităților și îndeplinirea obiectivelor firmei.

definiție de Ioana Omer în Psihologia muncii
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Motivarea negativă vizează sporirea eforturilor și contribuției personalului firmei la îndeplinirea obiectivelor sale pe baza diminuării satisfacțiilor în procesul muncii sau a amenințării cu reducerea lor, dacă sarcinile și obiectivele de realizat, nu sunt realizate, iar motivațiile folosite generează frecvent scăderi de venituri, afectează moral prezența și statutul salariaților în raport cu asteptările lor.

Ioana Omer în Psihologia muncii
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Motivarea pozitivă are în vedere creșterea eforturilor și contribuției personalului la realizarea obiectivelor firmei, pe baza amplificării satisfacțiilor sale prin participarea la procesul muncii ca urmare a realizării sarcinilor atribuite majorității salariaților, iar motivațiile analizate preponderent asigurând creșterea veniturilor salariaților a moralului și statutului lor corespunzător așteptărilor acestora.

Ioana Omer în Psihologia muncii
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Motivarea cognitivă are în vedere latura intelectuală a salariatului, axându-se pe satisfacerea nevoilor individuate de a fi informat, de a cunoaște, învăța, inova, de a opera și "controla" mediul în care iși desfășura activitatea. Pentru a realiza motivarea cognitivă, managerii apelează la întreaga forma de motivații, atât formale, cât și informale, economice și moral-spirituale. Denumirea de "cognitivă" este dată de preponderența proceselor de cunoaștere, de înțelegere.

Ioana Omer în Psihologia muncii
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Motivarea moral-spirituală are în vedere satisfacerea aspirațiilor și așteptărilor de natură moral-spirituală, ce vizează în primul rând sistemul lor de valori, atitudinile și comportamentele salariaților. În realizarea motivării moral-spirituale, se folosesc motivațiile de natură morală: acordarea de către manageri a încrederii în salariați, exprimarea de mulțumiri și laude, efectuarea de evaluări a contribuției cu caracter general sau sub forma de critici, lansarea de avertismente, mustrări.

Ioana Omer în Psihologia muncii
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

<< < Pagina din 2 > >>

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Psihologia muncii, adresa este:


Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook