Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Comentarii recente | Top surse

Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961 de Ștefan Ciubotărașu

Autorul își alege cu grijă, topește sau alambichează acest material ca un adevărat chimist, pâna când dă de corpul nou, mult dorit —personajul. Aceasta nu înseamnă că -mi pregătește mie, actorului, o mìncare mestecată de-a gata... El îmi descoperă numai niște lucruri pe care le observasem, care existau în mine latent și care existau de asemenea și în spectator. Această "simpatie" comună capătă eficiență circulatorie și înțelegere, pentru că vine din "oameni" și se întoarce iar printre ei, îmbogătită. Acest proces "în lanț", mai "legat" ca niciodată, obligă la o atentă respectare a adevărului.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Cei doi regizori, Liviu Ciulei și Ion Olteanu, care m-au onorat deseori cu încrederea lor, sunt oameni foarte deosebiți unul de altul, având fiecare stilul său propriu de muncă cu actorul.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Spectacolul își trage seva direct din viață: un rezervor imens de învățăminte.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Vezi ce se-ntâmplă: cândva, un actor putea s-o ia înaintea rolurilor, dar acum, acestea ți-o iau înainte. Ele țin pas cu viața, și noi suntem obligați să păstrăm aceeași cadență.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Satisfacția unei munci împlinite, fără griji, am avut-o abia după Eliberare.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Nu voi parafraza modestia maestrului meu, Sică Alexandrescu, care se mândrea că "învață de la noi", niște neînvățați. Eu am învățat mult de la rolurile mele, căci un rol înseamnă condensare de material uman, și el e din ce în ce mai bogat acum, în epoca uriașelor noastre transformări.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

În 1951 am fost trimis ca instructor artistic la Hunedoara, Orașul oțelarilor era un vast santier, pe care lucrau cu entuziasm mii de oameni. Totul era în fază incipientă: și construcțiile, și oamenii. Revăzînd acum dupa 10 ani monumentalele furnale, orașul în toată splendida lui așezare, am realizat, nu fără încântare, că acolo nu apăruseră numai noi institute, dar noul.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Instructajul artistic pe care l-am făcut, fie la Uzinele "Mao Țze-dun", fie la Institutul Poligrafic, fie la Casa Corpului Didactic, sau chiar la Hunedoara, mi-a oferit mari satisfacții în acest sens. M-am convins astfel că arta noastră realist-socialistă reclamă, din ce în ce mai mult, prezența artistului în fabrici, pe șantiere, sau în gospodăriile agricole colective, acolo unde viața — pe care noi ne străduim cu modestie s-o transpunem scenic — pulsează din plin.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Incontestabil că, odată cu plecarea mea la Arad în 1948 (cu ocazia înființării primului teatru de stat din țară), aveam să intru în cea mai fructuoasă parte a activității mele, în care am avut ocazia și chiar am simțit nevoia să dau din toată inima măsura întregii mele capacitati creatoare. Pentru că, vezi d-ta, deosebirea între cum s-a lucrat și cum se lucrează acum e de proporții astronomice. Nu numai în privința conditiilor de creatie, dar și a scopului și idealului nostru artistic.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Conștiinta că arta noastră trebuie integrată în procesul măreț de transformare a țării, proces din care ea însăși avea să iasă transformată, deschidea în fața noastră o uriașă perspectivă de dezvoltare, impunând însă în același timp și formarea unei responsabilităti de esența nouă. Nu se ridica numai problema rezolvării unui rol, ci și a eficacității regeneratoare asupra conștiinței spectatorilor din sală. Pentru ca să fii la înălțimea unei asemenea misiuni, trebuie să pătrunzi mult mai adânc și mai profund rolul, cu atât mai mult cu cât ceea ce reflecți, se cristalizează și evoluează sub ochii tăi.

Ștefan Ciubotărașu în revista Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

<< < Pagina din 2 > >>

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Teatrul, Nr. 3 (anul VI) Martie 1961, adresa este:


Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Ștefan Ciubotărașu


actor și scriitor român

Evenimente biografice

Fani pe Facebook